A-
 A 
A+
Cauta
Pentru a putea beneficia de toate functionalitatile site-ului, va rugam sa va logati ca voluntar sau organizatie/institutie!

6% din PIB pentru educaţie
PDF Imprimare Email

 

6% din PIB pentru educaţie - condiţie a reuşitei reformei educaţionale

Pentru a susţine reuşita reformei educaţionale, Salvaţi Copiii a trimis către Primul Ministru, Preşedintele României, Preşedintele Senatului, Preşedintele Camerei Deputaţilor, preşedinţii comisiilor pentru învăţământ, ştiinţă, tineret şi sport şi ai comisiilor pentru buget, finanţe şi bănci din cele două camere ale Parlamentului, recomandările cu privire la aplicarea articolului 8 din Legea Educatiei Naţionale şi alocarea fondurilor la un nivel minim de 6% din PIB pentru educaţie.

Eşti de acord cu alocarea a minimum 6% din produsul intern brut pentru educaţie, conform art. 8 din Legea 1/2011 a educaţiei naţionale?

Exprimă-ţi alegerea >>>


 

Modelele de educaţie alternativă indică faptul că învăţământul din România are nevoie de susţinere adecvată din punct de vederea financiar. În imagine, unul din sutele de copii cuprinşi în activităţile educative stradale ale programului „Şcoala Mobilă” derulat de filiala Iaşi a organizaţiei Salvaţi Copiii.

6% din PIB pentru educaţie – condiţie a reuşitei reformei educaţionale


Legea educaţiei naţionale (1/2011) este considerată de către specialiştii din domeniul educaţiei ca fiind primul document coerent în măsură să asigure modernizarea învăţământului românesc după ani de amânări şi tatonări. De aceea, schimbările preconizate presupun alocarea de resurse corespunzătoare care reflectă, în mod direct, prioritatea pe care autorităţile legiuitoare şi executive o acordă procesului de schimbare avut în vedere.

>>> Află mai multe descărcând comunicatul de presă.

Salvaţi Copiii consideră că prin aplicarea articolului 8 din Legea Educatiei Naţionale şi alocarea fondurilor la un nivel minim de 6% din PIB pentru educaţie se vor obţine rezultate extrem de importante, dintre care menţionăm: 
>>> creşterea gradului de înscriere şi participare şcolară; reducerea absenteismului şi abandonului şcolar;
>>> îmbunătăţirea nivelului de pregătire şcolară a elevilor din România, mult prea scăzut în comparaţie cu rezultatele din alte ţări; asigurarea unei resurse umane mediu si superior calificate;
>>> extinderea programului de şcoală al copiilor, asigurând şi pentru categoria copiilor săraci o masă zilnica la şcoală, suport în pregătirea lecţiilor, transport spre şi dinspre şcoală;
>>> îmbunătăţirea stării de sănătate fizică şi emoţională a copiilor;
>>> îmbunătăţirea relaţiei şcoală-părinte-copil, prin promovarea şi aplicarea strategiei şi planurilor de acţiune privind dezvoltarea abilităţilor parentale, precum şi prin creşterea investiţiei în educaţia timpurie;
>>> stimularea unităţilor de învăţământ în atragerea şi integrarea copiilor din comunităţi dezavantajate, eliminarea discriminării şi dezvoltarea unui învăţământ inclusiv, de calitate, în care toţi copiii să se simtă apreciaţi;
>>> creşterea încrederii în educaţie şi aprecierea acesteia de catre cei direct implicaţi dar şi de publicul larg;
>>> aplicarea întocmai a prevederilor Pactului Naţional pentru Educaţie şi a Strategiei Naţionale în Domeniul Protecţiei şi Promovării Drepturilor Copilului 2008-2013.

Referitor la finanţarea educaţiei naţionale, articolul 8 al Legii educaţiei naţionale stabileşte că "se alocă anual din bugetul de stat şi din bugetele autorităţilor publice locale minimum 6% din produsul intern brut al anului respectiv", aceste prevederi urmând să intre în vigoare, "începând cu data de 1 ianuarie 2012".

Alocarea acestor fonduri este o componentă indispensabilă a reuşitei reformei educaţionale în România, a cărei complexitate impune un buget superior anilor precendenţi. Procentul de minim 6% va permite implementarea conceptului de educaţie incluzivă şi de calitate pentru toţi copiii şi tinerii din România.

>>> Pentru a consulta materialul trimis către autorităţi, folosiţi acest link.

Renunţarea la această reglementare necesară, în contextul actual al unui nivel scăzut al calităţii educaţiei şi al extinderii învăţământului general obligatoriu, va cauza disfuncţionalităţi inevitabile şi o amânare nepermisă, pentru alţi câţiva ani, a modernizării educaţiei în România.
6%

Pentru alte date privind starea învăţământului în România, vezi Cercetarea cu privire la costurile „ascunse” din educaţie realizată de Salvaţi Copiii în 2010.

 
 

Cauta oportunitate

Cauta cuvant Localitate

ex: Consultant, IT
Categorii
Cautare avansata

Ultimele oportunitati

Recomanda prietenilor

Chestionar

De ce doriti sa fiti voluntar?
 

Ultimele evenimente

Niciun eveniment

Abonare newsletter